فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه آنلاین توان موتور فروشنده الکتروموتور تک فاز و سه فاز در برنده های زیمنس,abb,vemat و الکتروموتور چینی گوانگلو و همچنین محصولات الکتروموتور تک فاز و سه فاز ایرانی موتوژن و الکتروژن در ایران می باشد.واردات مستقیم و بهره گیری از شبکه فروش و توزیع گسترده یاعث ارائه محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی گردیده است.

موتور ژنراتور

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۵۵ ب.ظ

موتور ژنراتور

در پستهای قبلی در ارتباط با تعریف واژه الکتروموتور بیان کردیم الکتروموتور مبدل جریان الکتریکی به جریان مکانیکی است. با این اوصاف با اتصال یک الکتروموتور تک فاز و یا سه فاز به جریان الکتریکی، با چرخش روتور و شافت، نیروی مکانیکی برای حرکت تولید خواهد شد.

اما در صورتی که شافت الکتروموتور را بچرخانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این حالت ما به تعریف واژه ژنراتور دست خواهیم یافت.

 

ژنراتور یک مولد برق است که از نیروی مکانیکی را به جریان برق تبدیل میکند و این یعنی وظیفه‌ای کاملا عکس وظیفه الکتروموتور.

با چرخش روتور شافت جریان برق از طریق خروجی یک ژنراتور تولید می شود که با استفاده از فیلتر و صافی های الکترونیکی می‌توان از آن به عنوان جریان راه نداز برای وسایل برق استفاده نمود.

اما برای چرخش شافت الکتروموتور از چه روشی میتوان استفاده نمود؟

با نگاهی به تکنولوژی تولید برق به روش سنتی و از طریق نیروگاه های آبی، دریچه سد بر روی یک توربین دوار باز شده که با نیروی آب توربین شروع به چرخش مینماید و نیروی حاصل از این چرخش توربین از طریق شافت وسط توربین به الکتروموتور انتقال داده می‌شود .

نتیجه این نیروی وارد شده بر الکتروموتور همان جریان برق می‌باشد که تبدیل به نیرو، روشنایی و ... می‌شود.

اما در حال حاضر وظیفه تولید انرژی مکانیکی برای چرخاندن الکتروموتور را از طریق یک موتور مکانیکی مجهز به تکنولوژی دیزل برای تولید قدرت در رنج های بالا بر عهده دارد.

برای رنج های پایین تر می‌توان از موتوهای بنزینی کوچک استفاده نمود که دارای صدای کمتر، ابعاد و اندازه کوچکتر اما در مقابل گران قیمت و پر مصرف و پر هزینه هستند.

همچنین اخیرا موتور هایی با سوخت گاز به صورت پایه گاز سوز نیز به عنوان محرک برای تولید انرژی مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به دلیل قیمت بالا خیلی اقبال مناسبی در بازار مصرف ندارند.

رایج ترین، کم مصرف ترین و پرقدرت ترین موتور مولد نیروی مکانیکی، موتورهای دیزلی هستند که مجموعه آن را به نامی مصطلح و رایج دیزل ژنراتور در بازار می‌نامند.

امروزه استفاده از دیزل ژنراتورهای برای برق پشتیبان بیمارستان، برجهای مسکونی، شبکه های کامپیوتری، کارخانه های تولیدی و ... ضروری است که به محض بروز هرگونی قطعی برق شبکه، دیزل ژنراتور وارد مدار شده و وظیفه تولید برق را بر عهده می‌گیرد.

در انتها ذکر این نکته ضروری است که با توجه به لزوم کنترل برق خروجی دیزل نصب تابلوهایی در خروجی دیزل ژنراتور جهت کنترل مصرف، صافی و انجام محافظت های مورد نظر ضروری است.

  • وحید سلامت

موتور برق

موتور ژنراتور

ژنراتور

نظرات (۱)

  • جولی استودیو
  • واقعا ژنراتو کارایی خوبی دارد 

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی