فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه آنلاین توان موتور فروشنده الکتروموتور تک فاز و سه فاز در برنده های زیمنس,abb,vemat و الکتروموتور چینی گوانگلو و همچنین محصولات الکتروموتور تک فاز و سه فاز ایرانی موتوژن و الکتروژن در ایران می باشد.واردات مستقیم و بهره گیری از شبکه فروش و توزیع گسترده یاعث ارائه محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی گردیده است.

ترمینال باکس الکتروموتور

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۲۹ ب.ظ

ترمینال باکس الکتروموتور
یکی از اجزاء الکتروموتور، ترمینال باکس و یا جعبه اتصال الکتروموتور می باشد که معمولا بر روی الکتروموتور قرار می گیرد.در نگاه اولیه و به ظاهر ترمینال باکس اهمیت خاصی ندارد و صرفات محلی برای اتصال برق ورودی الکتروموتور می باشد.
اما در واقع جنس ترمینال باکس، میزان مقاومت در برابر گرما، سرما، رطوبت و امکان اتصال کابل های ورودی الکتروموتور از سمت چپ و یا راست اهمیت ویژه ای دارد.

در مطالب قبلی در مورد المتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز توضیح دادیم.
الکتروموتور تک فاز به دلیل محدودیت رنج تولیدی حداکثر تا 4 کیلووات و همچنین به دلیل ورودی صرفا یک کابل فاز ورودی و یک کابل نول ورودی بسیار ساده تر به نظر میرند اما تقریبا در تمامی الکتروموتورهای تکفاز و معمولا در داخل باکس ترمینال خازنی به عنوان خارن درایور و یا راه انداز نیز تعبیه شده است.
وظیفه این خازن راه اندازی اولیه موتور تکفاز به دلیل گشتاور اولیه در زمان استارت میباشد. در برخی موارد خازن دومی نیز در داخل ترمینال برق الکتروموتور تکفاز قرار داده شده است که وظیفه آن افزایش گشتاور اولیه می باشد.
با تمامی توضیحات بالا، معمولا الکتروموتور تکفاز ترمینال برقی از جنس پلاستیک دارد چون میزان شدت جریان عبوری آن همانند رنج تولیدی محدود و کاربری آن نیز محدود به محیط های صنعتی ساده و اولیه است.
*لازم به توضیح است در پاره ای موارد خازن های درایور و یا افزاینده گشتاور، در کنار الکتروموتور و خارج از ترمینال باکس قرار داده میشوند.
اما جعبه ترمینال الکتروموتور سه فاز از اهمیت بالاتری برخوردار است.
اول اینکه نوع اتصال برق ورودی سه فاز که راه اندازی الکتروموتور را به روش های ستاره و یا مثلث بر عهده دارد با تغییر تیغه های داخل ترمینال باکس مشخص و معین می گردند.
پس در الکتروموتور سه فاز سه فاز ورودی داخل ترمنال باکس وارد میشوند که با توجه به نوع چیدمان تیغه های تعبیه شده راه اندازی الکتروموتور را انجام می دهند.
همچنین با توجه به سطح حفاظتی و یا IP الکتروموتور سه فاز، جنس بدنه ترمینال باکس نیز مهم است.معمولا در موتور سه فاز، جنس باکس ترمینال از چدن و یا آلومینیوم و همسان با بدنه می باشد. به دلیل افزایش سطح حفاظتی و جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل محل اتصال، واشری پلاستیکی در محل اتصال درب به بدنه ترمینال قرار گرفته است.
همچنین در محل ورودی کابل از گلند و یا سفت کننده کابل عبوری استفاده شده است.
نکته دیگر اینکه برای افزایش تنوع در طراحی، معمولا امکان ورود کابل برق روردی از چپ، راست و یا بالا و پایین در باکس الکتروموتور در دسترس قرار گرفته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی