فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه الکتروموتور تکفاز و سه فاز

فروشنده انواع الکتروموتور تکفاز و سه فاز اروپایی ایرانی و چینی

فروشگاه آنلاین توان موتور فروشنده الکتروموتور تک فاز و سه فاز در برنده های زیمنس,abb,vemat و الکتروموتور چینی گوانگلو و همچنین محصولات الکتروموتور تک فاز و سه فاز ایرانی موتوژن و الکتروژن در ایران می باشد.واردات مستقیم و بهره گیری از شبکه فروش و توزیع گسترده یاعث ارائه محصولات با کیفیت با قیمت رقابتی گردیده است.

الکتروموتور استاندارد

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۴ ب.ظ

الکتروموتور استاندارد
الکتروموتور در سایز و ابعاد و اندازه های استاندارد تولید می شود. همواره یکی از موارد مورد نظر مصرف کنندگان و تولید کنندگان استاندارد الکتروموتور می باشد که در هنگام طراحی و تهیه به آن توجه می نمایند.
به عنوان مثال استاندارد اروپایی NEMA اشاره به سایز و اندازه الکتروموتور دارد. در صورتی که شرکت سازنده الکتروموتور تحت این استاندارد الکتروموتور طراحی نماید، باید لزوما تمامی اندازه های پوسته، پایه، قطر شافت، طول الکترموتور، سایز فلنچ، سایز پیچ های فلنچ و بسیاری از این موارد را در تطابق با استاندارد رعایت نماید.
اما دلیل تعیین استانداردهای تولید چیست و چرا تولید کننده باید در تولید الکتروموتور به آیتم استاندارد توجه نماید؟

فرض کنید طراح تجهیزات و ماشین آلات صنعتی هستید و در مرحله طراحی دستگاه مشغول طراحی هستید. معمولا در طراحی ها جزء اصلی طراحی سایز و ابعاد شاسی و بدنه اصلی دستگاه است که باید ابتدا به ساکن طراحی و بعد تجهیزات و ابزار یکی پس از دیگری بر روی آن نصب و در کنار هم قرار گیرند. آیا در صورت نبود استاندارد برای یکی از این تجهیزات به نام الکتروموتور، شما اول باید از بازار الکتروموتور مورد نظر خود را تهیه نمایید، اندازه های محاسبه نموده و در آخر شاسی دستگاه را طراحی نمایید. تا اینجای کار شاید مهم نباشد. اما در ادامه شما از مرحله طراحی عبور کرده و در مرحله تولید انبوه قرار می گیرید. الکتروموتوری که شما بر اساس آن ابعاد را طراحی نموده اید در بازار موجود نیست و شما ابعاد دستگاه را بر اساس اندازه های الکتروموتور قبلی طراحی نموده اید. طراحی از ابتدا با ستیز های جدید و امکان تکرار چند باره این مشکل.
بسیاری موارد بوجود می آید مشتری با نمونه ای از الکتروموتور به بازار مراجعه می نماید که دارای مقادیر استاندارد بلحاظ پارامترها و اندازه ها نیست و تجهیزات ایشان بر اساس مقادیر الکتروموتورشان طراحی شده است. حال هر گونه تغییر در پارارمترها باعث بروز تغییر در خروجی و عملکرد سیستم می شود.
به عنوان مثال شما در درستگاه مورد استفاده دارای الکتروموتوری با رنج 1.7 کیلووات هستید در حالیکه رنج استاندارد قبلی 1.5 و بعدی 2.2 کیلووات است. در صورت بروز عیب در الکتروموتور مورد استفاده، شما یا باید الکتروموتور خود را مجددا بر اساس مقادیر خود سیم پیچی نمایید و یا الکتروموتور با رنج استاندارد تهیه کنید که باعث بروز تغییر در عملکرد سیستم شما خواهد بود چرا تفاوت قدرت باعث ایجاد عملکردی متفاوت در خروجی خواهد شد.
در بسیاری موارد وجود استانداردهای متفاوت باعث دست و پا گیر شدن طراح می شود اما وجود آن باعث میشود شما در هر نقطه از جهان الکتروموتور 3.7 کیلووات با استاندارد NEMA  را فارغ از هر برند و مارکی به یک شکل، سایز و لبعاد و اندازه های یکسان در دسترس خواهید داشت.

بخاطر داشته باشیم زمانی تمامی موبایل های موجود  در بازار شارژر و کابل صوتی مخصوص خود را داشتند که در سالهای اخیر، تقریبا به جز چند برند خاص، تمامی سوکت های شارژ و اتصال هد ست به شکلی یکسان در آمده که مزایای آن را شاهد هستیم.
حال در مورد الکتروموتور با توجه به دقت و حساسیت تجهیزات و ماشین آلات موردی کاملا متفاوت بوده و وجود استاندارد در تمامی موارد و پارامترها بسیار مهم و لازم الاجراست.
امروزه حتی برندهایی مانند زیمنس، ABB  و ... که زمانی تنها تولید کنندگان الکتروموتور بوده اند، این استانداردهای جهانی را به سختی رعایت می کنند چراکه سهم بازار و فروش برای آنها بسیار با اهمیت است.

ولتاژ کاری، فرکانس، شدت جریان و ... از پارامترهای بسیار مهم در تولید و طراحی الکتروموتور می باشد که یک سازنده حتما باید یک موتور تکفاز را بر اساس ولتاپ راه اندازی 220 ولت تکفاز شهری با فرکانس 50 هرتز طراحی نماید.
البته وجود تلرانس در طراحی های را نباید نادیده گرفت چرا که فرکانس شبکه بعضی کشور ها مانند ایران 50 هرتز و بعضی دیگر 60 هرتز است.
در این موارد تولید کنندگان در طراحی این قابلیت ها را در زمان طراحی و محاسبه سیم پیچ مد نظر قرار می دهند.
توصیه فروشگاه توان موتور، همواره استفاده از الکتروموتورهای استاندارد جهت امکان تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه و جایکزینی آسان می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی